De Groene Lobby
  • HOME
  • PROJECTEN
  • OVER ONS
    • HET TEAM
    • CO2-PRESTATIELADDER
  • WERKEN BIJ
    • GREENTEAMS (BIJBAAN)
    • STATIEGELDTEAM
    • STAGE DUURZAAMHEID
    • OPEN SOLLICITATIE
  • CONTACT
    • CONTACT
    • FAQ
  • Menu Menu

CO2-prestatieladder

Groen werken begint op kantoor! 
Duurzaamheid vormt de basis van De Groene Lobby. Een groene toekomst is niet alleen ons uitgangspunt in al onze projecten en dienstverlening, het is ook de basis van hoe wij zelf werken. Van tweedehands inkopen tot bewust omgaan met energie op kantoor.    

Daarom zijn we aan de slag met de CO₂-Prestatieladder. Dit helpt ons om inzicht te krijgen in wat we uitstoten én om slimme stappen te zetten om dat te verlagen. 

Momenteel stoten we 1,9 ton CO₂ uit via ons gas- en elektriciteitsverbruik op kantoor. 

Ons doel: 17% minder in 2028 ten opzichte van 2025. 

De grootste stap is het isoleren van ons kantoorpand. Maar we doen meer: we onderzoeken lekstroom, kopen zoveel mogelijk tweedehands in en plannen logistieke werkzaamheden zo efficiënt mogelijk. 

Benieuwd naar onze aanpak, onze keuzes of onze voortgang? Neem gerust contact op met Isa via isa@degroenelobby.nl. Samen maken we het verschil! 🌱 

De Groene Lobby
Nieuwe Kerksplein 12
2011 ZT Haarlem
info@degroenelobby.nl
023-2052680

 

Privacy verklaring

Algemene Voorwaarden

Website gemaakt door Digitale Zaken
Copyright De Groene Lobby 2020

 

De Groene Lobby
Nieuwe Kerksplein 12
2011 ZT Haarlem
info@degroenelobby.nl
023-2052680

Privacy verklaring

Algemene Voorwaarden

De zomer gaat van start, en daar proosten wij op! De zomer gaat van start, en daar proosten wij op! 🍹

Verduurzaming van evenementen, bewustwording in de openbare ruimte, praktijkonderzoek naar afval. Dit seizoen gaan we vol enthousiasme aan de slag met ons team!

Proost op een mooi weekend! Wie weet spot je ons deze dagen bij de Toppers of in een park in Amsterdam 👀

#degroenelobby #haarlem #duurzaamheid #greenteam
Wie zegt dat afval verzamelen niet chique is? 👠 O Wie zegt dat afval verzamelen niet chique is? 👠

Onze afvalobers lieten zien dat afval verzamelen ook op een elegante manier kan! 
Tijdens de feestelijke opening van het stadspark Oude Dijk in @gemeentetilburg liepen onze afvalobers rond om bezoekers te motiveren het park schoon te houden. 

"Moeten jullie niet een ander outfit aan als jullie met afval bezig zijn?" Vroeg een bezoeker. Nee zeker niet! Juist door op te vallen creëren we bewustzijn. En dat zorgt ervoor dat mensen hun omgeving schoon willen houden. 

#degroenelobby #tilburg #afvalobers #schoon #groendoen
1500 mensen dineerden aan "De Langste Tafel" om ge 1500 mensen dineerden aan "De Langste Tafel" om geld in te zamelen voor @refugee.company!

Wij zijn trots om hierbij te mogen zijn om het afval goed te scheiden tijdens deze benefit avond. Ontzettend mooi om zoveel mensen te zien aan een eettafel van honderden meters lang!

Bedankt voor de geweldige organisatie @abeautifulmess.nl, @seapalace, @doubletreebyhiltonams en @brownyseventproductions!

#degroenelobby #delangstetafel #Amsterdam #greenteams
Op Koningsdag verzamelden onze greenteams niet-ver Op Koningsdag verzamelden onze greenteams niet-verkochte spullen bij kleedjesmarkten. Vorige week gingen we zelf kijken wat er daarna gebeurt. We bezochten @snuffelmug en Milieuwerk, waar afgedankte spullen worden gesorteerd voor hergebruik en recycling. 

Die bezoeken lieten ons zien hoeveel spullen er al zijn. Systeemverandering rondom het verminderen van spullen is ontzettend belangrijk. En dat motiveert ons om door te gaan. 💚

📸 Foto op Koningsdag: door fotograaf @henrietteguestfotografie, in samenwerking met @gemeentedenhaag.

#degroenelobby #koningsdag #denhaag #milieuwerk #snuffelmug
Bevrijdingspop Haarlem was geslaagd! ♻️ Op 5 mei Bevrijdingspop Haarlem was geslaagd! ♻️

Op 5 mei vieren we onze vrijheid en wij doen dat het liefst circulair! Samen met @collect_cleanbv ondersteunden we @statiegeldnederland en @verpact door de statiegeldmachine te beheren en lopende cleanteams in te zetten. Zij verzamelden statiegelditems en informeerden bezoekers over de statiegeldmachine.

Naast Haarlem waren er ook teams actief in Utrecht en Wageningen in samenwerking met @flex.facility.group.

Het was een zonnige, gezellige dag 🌞. En het mooiste? Via onze teams hebben we honderden euro's kunnen doneren aan De Hartstichting. 💚

#Bevrijdingspop #Haarlem #Statiegeld #DeGroeneLobby #Duurzaam
Een week later en we kijken nog steeds terug op ee Een week later en we kijken nog steeds terug op een geweldig Koningsdag 🧡

Onze cleanteams mengden wat groen door het oranje feest!

Bij de vrijmarkten in @gemeenteamsterdam, @gemeentedenhaag en @capelle_ijssel verzamelden we niet-verkochte spullen, zodat ze hergebruikt of gerecycled worden. 

Daarnaast hebben ook onze statiegeldteams zich tijdens Koningsdag weer enorm ingezet om zoveel mogelijk statiegelditems te verzamelen. ♻️

Op naar volgend jaar! Maar eerst... spot ons statiegeldteam morgen bij Bevrijdingspop Haarlem!

Bedankt voor de fijne samenwerkingen! @hetgoed Kringloopwarenhuis, Irado NV, HMS, Milieuwerk, en @cboxcontainers

#degroenelobby #koningsdag #denhaag #capelleaandenijssel #amsterdam cleanteams
Het meest gezellige én duurzame café van Koningsda Het meest gezellige én duurzame café van Koningsdag👑

Bij het Recycle Café op de Amsterdamse grachten konden bootjes al hun lege verpakkingen weggooien. Onze teams stonden samen met @wayeoflife de feestgangers aan te moedigen om hun afval netjes te gooien. En het werkte. Een groot succes! 🥳

Bedankt voor de geweldige samenwerking! @verpact @statiegeldnederland @collect_cleanbv @megawattevent 

#degroenelobby #koningsdag #kingsday #statiegeld #Amsterdam
𝗞𝗮𝗿𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗹! 𝗭𝗼 𝗸𝘄𝗮𝗺 𝗱𝗶𝘁 𝗱𝘂𝗼 𝗱𝗲 𝘄𝗶𝗻𝗸𝗲𝗹 𝗶𝗻 𝗟𝗲𝗶𝗱𝗲𝗻 𝗯𝗶 𝗞𝗮𝗿𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗹! 𝗭𝗼 𝗸𝘄𝗮𝗺 𝗱𝗶𝘁 𝗱𝘂𝗼 𝗱𝗲 𝘄𝗶𝗻𝗸𝗲𝗹 𝗶𝗻 𝗟𝗲𝗶𝗱𝗲𝗻 𝗯𝗶𝗻𝗻𝗲𝗻𝗿𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻 ♻️

Ze hadden hun wijk schoongemaakt en leverden daarna in bulk hun statiegelditems in. Een mooi bedrag opgehaald en de buurt een stuk schoner achtergelaten! 

Kom even buurten bij onze teams in de statiegeldretourshops:
📍 Amersfoort, De Beurs 1
📍 Leiden, Vijf Meiplein 29-31

Ook in vele andere steden ben je welkom bij een van de statiegeldretourshops. Onlangs heeft Statiegeld Nederland de 100e locatie voor bulkmachine geopend!

In samenwerking met @verpact en @statiegeldnederland 

#degroenelobby #statiegeld #Leiden #circulariteit
Het is weer tijd om te bloeien! 🌸 Dit weekend war Het is weer tijd om te bloeien! 🌸

Dit weekend waren we actief op twee plekken tegelijk! In Haarlem hielpen we @hlproducties met opruimen tijdens het bloemencorso, want een mooi feest verdient ook een schone straat! 🧹 

En in Zandvoort deelden we samen met @gemeentezandvoort bloemzaden en plantjes uit voor meer biodiversiteit in de buurt. 🌱
Zo combineer je gezelligheid én een groenere wereld! 💚

#DeGroeneLobby #Bloemencorso #Haarlem #Zandvoort #Biodiversiteit
Volgen op Instagram

Website gemaakt door Digitale Zaken
Copyright De Groene Lobby 2020

Scroll naar bovenzijde